Hestrafors/Bollebygd (9:9)

Matchnummer: 200073032
Säsongens första 9-manna match
2018-09-30 10:45
Den här sensommarsöndagen var det match mot Hestrafors borta som stod på schemat.
Säsongens första 9-manna match skulle spelas så vi fick ändra taktik lite.
Matchen slutade 1-1.
De gjorde mål på straff i första halvlek och efter att vi hade spelat mot ett mål i hela andra halvlek med flera ribbträffar och skott som gick över eller bredvid målet fick lagets yngsta spelare Tilda trycka in kvitteringsmålet.
Att det ska vara så svårt att göra mål när man vinner kamperna, är först på bollen, springer rätt, och passar rätt men inte träffar mål.
Vi är tacksamma att vi fick med en betydelsefull poäng hem
Vi är tacksamma att vi fick med en betydelsefull poäng hem.

Bra kämpat hela laget och glöm inte att en match pågår tills domaren blåser av för full tid.