Äspereds IF (9:9)

Samling:18:00
Äspereds IF - Kronängs IF 1-1
2018-06-20 23:34
Ja Äspered och Lundavallen i juni med regn och 12 grader är en höjdare.

Vi går in med rätt inställning och skapar ett bra tryck, men skärpan i avsluten är inte riktigt där.

Kontring från Äspered och 1-0.

Halvtid och mycket snack om att hålla vårt spel och att förr eller senare så sitter någon av alla chanser vi skapar.

Andra halvlek var ett konstant tryck mot Äspereds mål och i den 69 minuten får Therese Persson en djupledboll, trycker sig förbi försvararen, rundar målvakt och rullar behärskat in 1-1.

Därefter är det 20 minuter bommade lägen och frustration.
10-14 offside med cm till godo, men även någon kanonräddning av vår egen målvakt Wilma Andersson.

Slutsignalen var bitterljuv. Vi skapar nog med chanser för att vinna, men vi tar med oss att vi vänder på matchen efter underläge och går in i semestern med en goo känsla.

Till spelarnas lirare utsågs Fanny Bede

Listons lirare var 3 till antalet