KICK-OUT/OFF: Kaoset kan börja!
2019-03-04 21:59

Inomhussäsongen sparkades ut

Ja, det här var verkligen inomhussäsongen som aldrig verkade vilja ta slut.

Det är svårt att ta in hur mycket vi har fått uppleva sedan i början av november månad.

Så många har varit involverade och fått uppleva såväl tuffa motgångar som oförglömliga framgångar.

Detta var vi såklart tvungna att fira på något sätt, samtidigt som det kändes som rätt tillfälle att officiellt sparka ut inomhussäsongen och igång en ny oförutsägbar utomhussäsong.

Vi samlade därmed hela gänget till en KICK-OUT/OFF och klockan 12.00 var de alltmer punktliga grabbarna ombytta och klara för träning.

Efter att vi hade blivit serverade välkomstfika (med Erik "Mini-Gustav" Isaksson som den stora frontmannen) blickade vi tillbaka på inomhussäsongen, vilket framkallade jubel, skratt och (för undertecknad åtminstone) rysningar.

Därefter fick Leo (som låtsas som att han är emot futsal – trots att han inte kunde låta bli att ryckas med i den när det väl hettade till) äran att göra utsparken som innebar att vi nu definitivt släpper inomhus och riktar allt vårt fokus mot utomhus.

Taktiksnack och 11-manna-match

Nästa punkt på programmet var taktiksnack där vi tillsammans med killarna gick igenom och analyserade filmen från internmatchen, vilket bjöd in till intressanta åsiktsbyten och diskussioner.

Efter att ha suttit stilla länge nog fick killarna äntligen bege sig ut på planen för att värma upp inför en ny 11-manna-match.

Flera av punkterna vi hade gått igenom under analysen såg faktiskt direkt bättre ut – kanske framförallt den om att vi skulle vara mer aggressiva när vi väl satte in den kollektiva pressen.

God aptit och kluriga frågor

Drygt tjugo minuter.

Det var vad killarna fick på sig att byta om innan maten skulle serveras i klubbstugan och tro det eller ej, men de löste den utmaningen också.

På bordet stod det uppdukat mängder med pasta. "Vem ska äta upp allt det där?" var den spontana tanken.

Men det dröjde inte länge innan de som hade hand om markservicen fick koka mer spaghetti då tonåringarna visade sig ha en alldeles förträfflig aptit.

Tidsschemat var relativt tajt och vi satte nu igång med pristävlingens första deltävling som bestod av en frågesport med blandat innehåll.

Att grabbarna inte har sett mästerverket ”Offside” provocerade undertecknad som nästan tog det personligt och kommer se till att göra något åt saken.

Kriminalprofessorn Leif GW Persson hade de minsann koll på, men att programledaren i "Brottsjournalen" heter Jenny Strömstedt var desto svårare.

Bowling och shuffleboard

Nåväl vid 17.30 var det dags att bege sig iväg till Katrinedals bowlinghall för deltävling 2 och 3 som bestod av bowling och shuffleboard.

Vi var ju där och bowlade för två år sedan och om vi ska vara ärliga kring killarnas utveckling på den fronten, kan man inte direkt säga att den har stått stilla – men den har inte heller gått framåt.

Shuffleboarden kände de sig snabbt betydligt mer hemma i och det blev en del heta bataljer och känsloutbrott i den curlingliknande grenen.

Vilket gäng!

Efter att Robban, med sina vetenskapliga metoder, hade räknat fram slutresultatet blev det prisutdelning, innan vi tackade varandra för en trevlig dag och begav oss hemåt.

Det kan inte upprepas nog många gånger vilket gött gäng det här är!

Är ett privilegium att få följa deras framfart både och utanför fotbollsplanen.

De är så sköna karaktärer och har så många bra, roliga, intelligenta och skruvade tankar och idéer, vilket gör att det aldrig blir tråkigt att hänga med dem.

ETT STORT TACK till alla föräldrar (och småsyskon) som hjälpte till med fikat, maten och transporten! SÅ proffsigt ordnat!

Ni gjorde det möjligt för oss att ge killarna en rolig dag de har förtjänat med tanke på deras grymma prestationer under hösten/vintern, samtidigt som det blev en bra uppstart på den nya säsongen.

En kaotisk fortsättning följer…

***

Filmen som sammanfattar inomhussäsongen (och som innebär att vi aldrig behöver glömma den) finns nu också publicerad på Youtube-kanalen: