Tuff bortamatch mot Fristad
2020-09-18 07:59
Laget mot Fristad

Nu är årets första bortamatch avklarad. Efter analys från tränarstaben och strategiteamet valde vi att plocka in 13 taggade tjejer för att kunna byta ofta och jaga livet ur motståndarna. Det såg ljust ut redan på samlingen på Kronäng där större delen av gänget drog iväg ut på plan för att springa av sig lite. Målvaktsfrågan var inte löst på förhand men tränaren hann knappt öppna dörren innan tjejerna erbjöd sig att stå i mål.

Tjejerna önskade på träningen att vi skulle åka med en spelarbuss men det fick bli privatchaufförer denna gången istället. När vi anlände till naturgräset i Fristad som möttes av viss skepsis av vissa på grund av att man kan få gräsfläckar. Vi gjorde en kort uppvärmning innan matchen drog igång. Uppvärmningen och taggningen gjorde dock att orken ebbade ut ungefär till första avspark. Taktiken med många avbytare blev inte som tränaren hade tänkt sig utan Fristad kunde kontrollera matchen och allt vi har tränat på var som bortblåst. Fristad var väldigt samspelta och de hade tjejer med väldigt bra skott.

Vi kämpade dock på och hade skoj vilket är det viktigaste. Jag såg iaf bara glada miner efteråt även om tränaren ibland visade sin frustration under matchen.

Nu kör vi några träningar där vi finslipar på det som gick mindre bra och hoppas på match snart igen. Tjejerna frågade på träningen för någon vecka sedan om vi kanske kunde möta Göteborg eller Holsjunga.

Som ni förstår är det mycket glädje i frustrationen.

Tack till alla spelare, chaufförer och föräldrar

/Tränaren

F11 KAC2021-10-04 07:48