Säsongsfirandet 2022: Getingboet!
2022-12-13 19:42

Efter att ha skött sig exemplariskt under hela fotbollssäsongen, avslutade killarna fotbollsåret 2022 med TVÅ grymma cuphelger tillsammans i Rångedala.

Två cuphelger som knappast lämnade någon oberörd och som på ett utmärkt sätt sammanfattade vilket gäng fotbollsgrabbar det är vi har att göra med här.

Glada, charmiga och roliga.

Samtidigt disciplinerade och noggranna.

Det är poesi att se hur de därigenom ständigt tar kliv framåt, hur de gör det TILLSAMMANS – och att de inte är för bekväma för att lägga ner det hårda jobb som krävs.

Då har man gjort sig förtjänta av det årliga säsongsfirandet, som inleddes i klubbstugan med lite tillbakablickar från det gångna fotbollsåret – något som alltid väcker minnen till liv och framkallar såväl skratt som tillrop.

Därefter inleddes pristävlingens första del med discobowling, där det i vanlig ordning visade sig att det inte är så lätt som det ser ut att få ner de där rackarns käglorna.

”Det är alltid någon som står kvar”, som Jonte pricksäkert uttryckte det.

Men oavsett hur många gånger man sätter i rännan är känslan när man lyckas få en spare eller strike alltid starkare – något som märktes på glädjeyttringarna från våra unga nybörjare som blandade och gav 😊.

Tävlingsmässigt var det superjämnt – knappt så att det gick att skilja lagen åt – och när vi hade blivit serverade grillade hamburgare i klubbstugan och kommit en bit in i pristävlingens andra del (ett nytt avsnitt av frågesporten ”Alla mot alla – typ”) förstod vi att det skulle kunna bli jämnare en någonsin.

Och så blev det.

Tävlingen kom att utvecklas till ett riktigt getingbo och levde in i det sista och avgörande momentet -”Låt- och artist-memory” - som blev kusligt spännande.

I ett sådant läge önskar man nästan att killarnas lärare kunde se dem.

Snacka om KONCENTRATION.

Lag Erik med Noel A, Noel H, Alvin S, August och Adonis klarade flest låtar med tillhörande artist och tog därmed hem det hela på 28 poäng - TÄTT före de andra tre lagen som alla stannade på 26 poäng - och fick därmed välja varsina paket från prisbordet.

Ett moment där spänningen om möjligt var än mer påtaglig än under själva tävlingen.

Storfavoriten (?) Melker A pallade för tycket och tog hem den individuella extratävlingen ”VM-bollen-kollen” där det gällde att svara snabbt och rätt på fyra påståenden om det fotbolls-VM som pågår och det märktes att killarna ändå har hängt med på vad som händer borta i Qatar.

Slutligen fick killarna uppleva hur det känns att ta emot guldbollen – en symbol för hur mycket undertecknad uppskattar all glädje och passion till fotbollen som de här underbara killarna utstrålar varje vecka året om oavsett sol, regn, blåst, snö eller hagel - eller alla samtidigt. Ni är GULD – allihop!

Stort TACK till Andreas, Emelie och Sandra som ordnade den mycket uppskattade (!) maten i klubbstugan, alla föräldrar som plikttroget dök upp och löste transporten, samt våra fina juniorledare Adnan, David och Wile som, förutom att de är med och hjälper till, också bidrar till en allmänt god stämning.

FILM: Blåkläder Cup!2024-02-16 20:42
FILM: Trettonhelgscupen!2024-02-04 22:09