Kinna IF – Kronängs IF: ”Det är aldrig lätt att åka till Kinna”
2021-09-07 21:14

Så satt vi på nytt där i gräset tillsammans för att sammanfatta den här helgens enda match som spelades borta i Kinna.

”Det är aldrig lätt att åka till Kinna”, brukar det ju heta (eller känns det bara så?) och det var det inte heller den här gången.

Kinna hade i vanlig ordning varit hypereffektiva framåt. Men trots att det målmässigt inte hade varit Kronängs dag var det långt ifrån ett besviket gäng som hade slagit sig ner.

Killarna var lugna, sansade, analytiska och nöjda med sina prestationer – något som de hade all rätt i världen att vara.

Ja, för vilken insats (!) de hade stått för under period två och tre.

Det är knappt så att undertecknad har återhämtat sig än.

Efter en försiktig och osäker förstaperiod, fick vi se ett gäng fotbollsgrabbar gå ut och vrida upp ett hysteriskt tempo i såväl press som omställningar – och de slutade inte springa förrän domaren hade blåst av matchen.

Som ni kanske minns var killarna här och spelade mot Kinna en gång i våras också.

Förutom att det är naturgräs, är planen betydligt mindre än på Kronäng. Två yttre faktorer som orsakade en del bekymmer med den gången.

Att spela fotboll på mindre ytor är jättenyttigt och det kvicka passningsspelet i högt tempo, som vi fick se den här gången, var ett suveränt kvitto på den positiva utveckling vi har sett under året.

Antalet chanser som skapades under de två avslutande perioderna var så många att det blev svårt att hålla räkningen.

Faktum är att Kronäng med lite mer kyla och flyt framför mål hade gjort det här till en jämn fotbollsmatch mot ett erkänt duktigt motstånd.

Arbetsinsatsen från samtliga var verkligen hundraprocentig, vilket i kombination med det imponerande spelet innebar att det kändes som en seger när vi åkte hem till Borås.

Stort tack grabbar och jättekul att se hur ni vågade fortsätta spela trots den tuffa starten!

FILM: Blåkläder Cup!2024-02-16 20:42
FILM: Trettonhelgscupen!2024-02-04 22:09