Träningsmatcher + kickoff + seriepremiär = Nu är vi i gång!
2023-05-07 21:28

Efter de inledande träningsmatcherna, som spelades i ösregn och snö, skulle det bli betydligt bättre förutsättningar för fotboll.

Till en början var killarna inte riktigt med från start i matcherna, men visade i de lägena prov på god lagmoral och såg till att ta sig tillbaka tack vare ett stenhårt jobb och grym attityd.

Disciplinen och hängivenheten till försvarsspelet har varit exemplarisk och offensiven mer variationsrik jämfört med för ett år sedan, vilket har varit riktigt kul att se.

Däremellan har killarna även hunnit med att gå domarutbildning och göra ett utmärkt jobb som just domare under Kronäng Arena Cup.

Glädjande att se hur alla tog uppgiften på allvar och hjälptes åt att skapa två trevliga cupdagar för de yngre.

Med tanke på killarnas förstklassiga uppträdande under såväl träningar som matcher hade vi en kickoff på Kronäng helgen före seriespelet skulle inledas.

I vanlig ordning blev det ”olidligt spännande” (som Peter Harrysson brukade uttrycka det i ”Så ska de låta” en gång i tiden) när de här killarna skulle tävla i lag mot varandra.

Första delen av pristävlingen var praktisk och innefattade allt från strategi och reaktionssnabbhet till stafett och straffsparkar.

Allt levde inför den andra delen som handlade om frågesport där killarna i vanlig ordning visade upp en bred kunskapsbank. Något som behövs när frågorna berör allt från om hackspetten i Kalle Ankas Jul öppnar dörren inåt eller utåt till att avgöra om Drottning Silvia är äldre än högertrafikomläggningen i Sverige eller inte.

Efter flera timmars hårt kämpade från alla lagen avgjordes det hela till slut av att Melker Andreasson lyckades identifiera Erik Nivas norrländska stämma från Malmberget i momentet ”Tjötify”. Jämnare än så kan en tävling knappast bli och i vanlig ordning hettade det till rejält emellanåt.

Under den gångna helgen var det så äntligen dags för det som killarna hela tiden har sett som ljuset i tunneln när de under ett drygt halvår har sprungit omkring där ute på Kronäng – utan uppehåll – och oavsett hur taskiga de vädermässiga förhållandena har varit – nämligen seriepremiären.

Att killarna var taggade rådde det inga som helst tvivel om. Deras energi var på topp och de lyckades få ut den på planen i form av ett disciplinerat och aggressivt presspel lite högre upp i planen än normalt och med en härlig fart, variation och fantasi framåt.

Fotbollssäsongen är i gång för ett gäng helt underbara fotbollsgrabbar!

***

Vill även passa på att tacka alla er föräldrar som var med och hjälpte till under Kronäng Arena Cup som återigen blev en stor succé samt rikta ett särskilt tack till Joachim Modig för är ett mycket viktigt (och välbehövligt) stöd under träningar och matcher.

Utöver det ställer Torbjörn Andreasson alltid upp när det behövs och förra veckan hjälpte Zoran och Adam till med träningen. Ni ska veta att det uppskattas.

***

Försäljningsperioden för tvättmästarn är avslutad

Påminner också  om att försäljningsperioden nu är avslutad.

Ni lägger in era beställningar på nedan länk.

Med hjälp av nedan inloggning:

Användarnamn: KroNifLösenord: k9iF

FILM: Blåkläder Cup!2024-02-16 20:42