Mariedals IK – Kronängs IF: ”Vi börjar med Isaksson i mål!”
2020-09-28 23:18

Solsken och mängder med fotbollsspelande ungdomar över hela Kransmossen gjorde en på alldeles utmärkt humör under söndagseftermiddagen.

Kronäng gästade Mariedal och då det tyvärr aldrig blev så värst mycket till spännande fotbollsmatch, bestod utmaningen för killarna den här gången att testa på ovana positioner.

Erik ”Mini-Gustav” Isakssons min när han för någon sekund trodde att han var uppsatt som målvakt i startuppställningen, är något som inte kan köpas för pengar.

Att få privilegiet att följa det här gängets fortsätta utveckling – såväl på som utanför fotbollsplanen, är även det obetalbart.

Det var en första tjugominutersperiod där Kronäng fick in en del bollar i motståndarnas mål – men det var i ärlighetens namn inte genom att spela sådär värst mycket fotboll.

Mindre plan än killarna är vana vid – innebar ju goda förutsättningar för ett kvickare, rappare passningsspel – något som killarna skulle få igång under den andra perioden.

Då spelade sig Kronäng nämligen fram till lägena genom att spela bollen till varandra, ta ny position och få tillbaka den – vilket var jättetrevligt att titta på.

Att Kronäng sedan föll tillbaka i lite för mycket "måljagande" under den avslutade perioden må vara hänt – det kan lätt bli så i den här typen av matcher när skillnaden blir lite väl stor.

Två stora glädjeämnen för dagen var Gevorg ”Gev” Avetisyans äkta hattrick och Melker ”Sergi Roberto” Andreassons efterlängtade nätrassel (härligt Melker!).

Därutöver tar vi såklart med oss att killarna stundtals visade upp att de är kapabla att spela boll på lite mindre ytor – och dessutom på lite ovana positioner.

Bra jobbat grabbar!

Albin ”Ter Stegen” Österlindh