Kronängs IF – Hyssna IF: Fotboll är som roligast när vi spelar den tillsammans!
2021-05-30 21:57

Kronäng Arena var stekhett redan tidigt på morgonen

Så när det var dags för avspark mellan Kronäng och Hyssna tidigt på eftermiddagen var det kanske optimalt strandväder snarare än fotbollsväder.

Något som våra duktiga Kronängsgrabbar brydde sig om?

Icke då.

De gick ut och spelade fotboll – återigen med ett tålmodigt och moget anfallsspel med insikten om att en passning bakåt för att lugna ner spelet, många gånger kan innebära större möjligheter att ta sig framåt i planen.

Första perioden var rent spelmässigt jättebra från Kronängs sida – men killarna verkade i sin iver att gå framåt ha glömt bort att fotboll även består av hårt försvarsjobb.

När killarna kombinerade det fina passningsspelet och rörelsen omkring bollhållaren med en hårdare arbetsinsats, lossnade det rejält under en utmärkt andraperiod när det mesta stämde.

Att det i värmen var svårt att hålla fokus uppe hela vägen under slutperioden får vi ha överseende med en sådan här varm fotbollseftermiddag.

Roligast av allt är att killarna har visat en häftig fotbollsmässig utveckling tack vare sin träningsflit under vintern och våren, vilket innebär att samtliga i laget är med och bidrar i både försvars och anfallsspelet.

Fotboll som roligast när man spelar den tillsammans – något som de här fotbollstokiga grabbarna verkligen har tagit fasta på de senaste veckorna.

Något som värmer extra varmt i hjärtat är att se hur lagkamraterna som inte ska spela sluter upp kring matcherna för att stötta sina kompisar.

Vilket superfint gäng det här är!

Dagens…

…Favorit i repris!

I fredags mot Byttorp stod ”Agge” för en snudd på ”omöjlig” räddning på en boll som var på väg in i mål.

I söndagens match mot Hyssna rullade bollen också mot mållinjen, men Sixten stod för något liknande – vid samma stolpe – på exakt samma målbur.

…Semesterfirare

Ja, frågan är om någon någonsin har signalerat ”nu-är-det-dags-för-sommar” på ett tydligare sätt än Eddie i sina fräna solbrillor. Det var bara fiskespöt och fiskarhatten som saknades.

FILM: Blåkläder Cup!2024-02-16 20:42
FILM: Trettonhelgscupen!2024-02-04 22:09