Sjömarkens IF – Kronängs IF: Svårt att begära mer än ALLT!
2021-08-16 09:49

Redan dagen efter det så lyckade träningslägret i Nittorp var det dags för seriematch mot Sjömarken borta på Idrottsgården.

Trötta efter ett intensivt och händelserikt träningsläger?

Knappast.

Kronäng gick ut till en här matchen med en beundransvärd attityd och kämpaglöd.

Försvarsspelet var både aggressivt och synkroniserat på ett sätt som innebar att Kronäng gång på gång kunde vinna bollen högt upp i planen och därigenom också få utdelning framåt.

Trots ledning med ett par mål var killarna fortsatt extremt (!) noggranna i det defensiva arbetet.

Anfallarna Eddie och Leo slet från sida till sida i förstapressen och mittfältarna, Erik, Axel, Melker A och Agge, kom hela tiden hem på rätt sida för att hjälpa försvararna, Alvin S, Ali och Neo, som därmed flertalet gånger vågade ta klivet upp och bryta motståndarnas uppspel. När Sjömarken väl lyckades hitta igenom var Sixten i målet riktigt på hugget och klarade.

Under period nummer två lyckades Kronäng dessutom hitta lite mer eget spel med fler passningar inom laget och kom då fram till en hel del chanser. En av dem resulterade i mål, men det kunde ha blivit betydligt fler under en mycket bra period spelmässigt från bortalaget.

I den sista perioden orkade Kronäng av förklarliga skäl inte hålla uppe samma vanvettiga aggressivitet i försvarsspelet, vilket utnyttjades av ett skickligt Sjömarken som till slut lyckades utjämna en mycket jämn fotbollsmatch som präglades av kamp och tuffa dueller snarare än skönspel.

Omställningarna från anfallsspel till försvarsspel (något som har varit fokus på träningarna det senaste) gick blixtfort och var en stor anledning till den fina prestationen.

Killarna var fullt förståeligt aningen besvikna efter avslutningen på matchen, men det fanns verkligen ingenting att anmärka på.

Precis som vi hade kommit överens om inför matchen hade de gått ut och verkligen tömt ut varenda droppe av energi de hade inom sig. Svårt att begära mer än det.

Tack ska ni ha grabbar – riktigt kul att se er!

FILM: Blåkläder Cup!2024-02-16 20:42
FILM: Trettonhelgscupen!2024-02-04 22:09