Kronäng Arena Cup 2024

Träningsturnering inför seriespel

Vi bjuder återigen in till Kronängs vårturnering där Ni får chansen att finslipa på de sista detaljerna innan seriespelet drar igång. Välkomna till Kronäng Arena Cup! Vi spelar under lättsamma former en träningsturnering på fina Kronäng Arena i centrala Borås. Ingen åldersindelning, vi spelar enligt Västergötlands FF’s divisionsindelning.

Spelplats

Kronäng Arena, mysig fotbollsarena i centrala Borås med två fullstora planer samt en plan för 7 mot 7, alla med konstgräs.

Speldagar

20-21 april 2024

Spelform

5 mot 5 för åldrarna 8-9 år

7 mot 7 för åldrarna 10-12 år

Fyra matcher per lag

Klasser

Divisionsindelning, se rekommenderade åldrar per

division på vastergotland.svenskfotboll.se

Regler

Vi följer Västergötlands FF’s regler och rekommendationer.

Speltid

1 X 20 min

Domare

Utbildade föreningsdomare

Alla deltagare erhåller varsitt diplom

Anmälan och betalning

Kronängs IF tillhanda senast 26 mars. Begränsat antal platser varför vi ber Er anmäla och betala i god tid för att få plats i cupen. Anmälan kan göras här eller via vårt kansli. Efter anmälan erhålls en faktura som ska betalas för att anmälan ska vara fullföljd.

Avgift

5 mot 5: 950 kr/lag

7 mot 7: 1.100 kr/lag

Lottning